Pauză de gânduri

frica September 10, 2011

Filed under: Cu sau Fără Rost — elenabejinariu @ 9:28 am

Câte frici putem avea?
Frica de beznă, frica de a nu cădea în gol, frica de a nu te îneca, de a nu pierde ceva important, frica de a nu fi înselat, lăsat baltă, iubit, frica de a nu da greş, frica de a nu fi prost, frica de a nu avea bani, frica de a nu avea prieteni adevarăţi, frica de a nu fi ciudat, frumos, destept, idiot, cocalar, ingamfat, urat, frica de a nu greşi, frica de vise urâte, frica de morţi, de gângănii, de Dumnezeu, de vrăjitoare, de Cel din Smoală, frica de oameni, de înălţime, de izolare, de cutremur, de bătaie, de pantofi cu toc pe scări ude, frica de timp, de trecerea timpului, de bătrâneţe şi de moarte.
Acestea ar fi, doar, câteva dintre fricile ce ne trec zilnic prin minte…
Ne pierdem în jocul fricii şi toată viaţa ne lăsăm subjugaţi de ea, fără măcar să ne întrebăm ”de ce îmi este frică, nu este nici un motiv întemeiat să-mi fie frică, ce înseamnă această frică?” Răspunsul este: NIMIC!
Dar, apare frica de nimic, de necunoscut, ori acest necunoscut ne sperie atât de tare, încât nu vrem să-l cunoaştem, deşi poate nu este nimic rău în el. Însă teama de orice e iniţiatic şi inedit sperie fiiinţa umană atât de tare, că rămânem în aceleaşi Forme, pe care nu le putem depăşi şi nici spulbera.
Mi-ar plăcea să fiu nimic, sau, mai bine să fiu frica, să mă lupt cu mine şi să arăt că e total iraţional să-ţi fie frică. Oare fricii nu îi este frică de ea însăşi? Mie mi-ar fi, nu poţi calcula totul, iar nimicul, neprevăzutul vine peste tine.
Astfel îm dau seama de mine şi de Mine, tot eu, dar altfel, deşi expresia alterego e uzată şi clişeizată, o să o trec pe lista cu denumiri, până la următoarea Inspiraţie.

 

Leave a Reply

