Pauză de gânduri

Grand Cortège des Fêtes de Wallonie September 16, 2012

Ziua de astăzi a fost superbă!

În primul rând, pentru că în final mi-am cumpărat umbrelă (ceva mai ieftină decât în altă parte), dar mai ales pentru că au fost peste 20 de grade.🙂 Mai mult, am descoperit (hai să-i spunem) bazarul de pe malul apei. Plin de lume, cu preţuri sub nivelul pieţei şi mai ales fără case de marcat😉 . Totuşi, deşi gecile de iarnă le poţi cumpăra cu 10-15 euro, o pungă de cartofi care nu cred că avea mai mult de 3 kg costă 5 euro!! Adică era cel mai bun preţ, că de asta urla vânzătorul ca ţiganii la cazane. Mmmda, cred că mă voi bucura de cartofi prăjiţi, ca de o delicatesă :)) Ori, o să-mi cumpăr 4 cartofi pentru o mâncare că şi aşa am văzut că în Europa se aruncă 180 de tone de mâncare pe zi (ironia sorţii face ca africanii să locuiască în Africa şi să moară acolo de foame şi de sete :( ).

Şi pentru că tot am început să vorbesc de mâncare şi preţuri, o doză de Cola la 330 ml costă 2 euro :)) (Adriana, dragostea mea, dacă citeşti asta să ştii că mi-am amintit de plantaţia de negri, când muream de dorul acidului clorhidric dar nu mai aveam cupoane :))  ) În fine, de data asta am scăpat, mi-a făcut cinste mama sponsorului meu🙂.

Bun, să trec şi prin partea cea mai amuzantă a zilei de astăzi. În ultima zi a Sărbătorilor Walloniei, federaţia grupurilor folclorice wallone se costumează mai frumos, sau mai urât şi se încolonează pentru paradă. E foarte frumos să-i vezi cum cântă şi dansează, cum îţi oferă bomboane😀 şi mai rău, când vrăjitoarele te împroaşcă cu făină, te mătură pe cap sau îţi toarnă apă în pantaloni :D:D:D .

Deloc plăcut la început, mai apoi râzi de te prăpădeşti când vezi că nu eşti singurul fraier, iar lângă tine au păţit-o şi alţii :))   Bine, ideea e că trebuie să fii atent când vrăjitoarele-s pe lângă tine şi să te ascunzi în spatele altor oameni😀. Eu eram prea preocupată cu pozatul şi de la brâu în jos m-au umplut de făină. În urma vrăjitoarelor rămân nori întregi de praf alb, către care se îndreaptă triumfător Belzebut întro caleaşcă trasă de Moarte. :)) Copiii plâng, vrăjitoarele chicotesc, iar oamenii se scutură vioi de făina de pe faţă😛.

Să nu-i uităm pe giganţi,ei sunt personaje care întruchipează modelul, arhetipul (dacă pot să-i spun aşa) omului wallon, respectiv pe cel din Liege. Sunt tare drăguţi, dar e foarte obositor să-i cari în spate pe tot parcursul procesiunii. Costumul lor cântăreşte 150 de kg şi din 20 în 20 de minute, un alt bărbat cu muşchi intră sub fusta imensă şi-l poartă mai departe.

Acum au început concertele, iar la 22.30 este focul de artificii. O zi minunată, cu tot cu făina de pe şi din papuci/blugi.😉

Mai jos pozele de astăzi🙂

This slideshow requires JavaScript.

 

Leave a Reply

