Pauză de gânduri

Bref October 24, 2012

Remake, reportaj televizat, fotografii vechi cu oraşul Liège, istoria rock’n roll-ului şi opera Cavalleria Rusticana & Pagliacci.

Tarde: “le public et la foule”, “le grand reportage et le petit reportage”, “les arts autographiques et les arts allographiques”, “l’aura”, “la patine”, “le principe de scription”, “le principe de l’écriture”, “le discours rapporté”, “le discours polyphonique” şiiii preferatul meu (n-am reuşit până acum să îl înţeleg cum trebuie) “la double contrainte (double bind)”. E magnific! Este ceva de genul: mama care îl respinge pe copil după care se apropie de el ca să-i dea de înţeles: “mă îndepărtez de tine ca mai apoi să-ţi arăt că te iubesc! Cum poţi să crezi că nu te iubesc!?”.

După care, copilul vrea din nou să se apropie de ea şi ea iar se îndepărtează. Şi orice ar face copilul, el va fi respins de mamă. Va fi “pedepsit” fie că înţelege mesajul că “mă îndepărtez ca să-ţi arăt mai târziu că te iubesc”, fie că nu-l înţelege, aşadar copilul este prins întrun “double contrainte”. Şi nu, nu l-am înţeles, dacă mama vede că al ei fiu nu poate să interpreteze mesajul pe care ea încearcă să îl transmită, de ce se retrage şi a treia oară? Şi de ce nu-i spune ceea ce vrea să-i transmită? Bine, e clar că este un caz de “comunicare schizofrenică”, dar copilul poate interpreta corect mesajul mamei, ea este cea care nu înţelege că băiatul înţelege.

 

Şiiii (din nou că l-am mai folosit o dată) ajung la un paradox şi la teoria de tip logic a lui Russel şi Whitehead. Care propun ca metodă de rezolvare a paradoxului o soluţie matematică, de ierarhizare în tipuri (categorii) logice. Şi de aici începe distracţia. Grupăm toţi membrii (de exemplu pisicile) întro clasă, putem face acelaşi lucru şi cu conceptele sau cuvintele. Şi ca să evit orice fel de eroare o să trec în “modul français”. Vorbim în continuare despre pisici.

 

“Ensuite on pose la question suivante : la classe est‐elle membre d’elle‐même ?

•Dans le cas de la classe des chats, la réponse est non : la classe des chats n’est pas 1 chat.

•Dans le cas de la classe des concepts la réponse est oui : la classe des concepts est 1 concept.”

 

 

Bun, asta e uşoară. De aici rezultă alte două noi categorii:

“1.La classe des classes qui sont membres d’elles‐mêmes

2. La classe des classes qui ne sont pas membres d’elles-mêmes.”

 

 

Hmm, de aici lucrurile se complică…

“La classes des classes qui sont membres d’elles‐mêmes est‐elle membre d’elle‐même ?

  • Oui, la classe des classes qui sont membres d’elles‐mêmes est membre d’elle‐même.

 

La classe des classes qui ne sont pas membres d’elles‐mêmes est‐elle membre d’elle‐même ?

  1. Elle est membre d’elle‐même si elle (est une classe qui) n’st pas membre d’elle‐même.
  2. Elle n’est pas membre d’elle‐même si elle (est une classe qui) est membre d’elle‐même.”

 

 

Gata, am rezolvat paradoxul! Siiiimplu…

 

 

Asta fac eu în Liège.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s