Pauză de gânduri

“Este ilegal!” October 31, 2012

“Este ilegal! E un site interzis! Nu intra acolo fără să treci, mai întâi, într-un browser privat, uite aşa!” şi Stephanie începe să-mi arate ce şi cum trebuie să procedez ca să mă uit la seriale pe net.

Am zâmbit, mi se părea şi încă mi se pare ilar să te ascunzi într-un browser privat ca să te uiţi la nişte amărâte de seriale. Dar ei fac asta, aşa, ca să dea aparenţa de europeni cinstiţi. Acum am înţeles de ce filelist.ro şi vplay.ro nu funcţionează în Belgia: “sunt ilicite!”.

Pentru o parte însemnată de belgieni pirateria este anormală aşa că renunţă să vadă filme pe net, necinstit, astfel că se duc şi cumpără dvd-ul original. Acum nu înţeleg dacă fac acest lucru pentru că sunt obligaţi să o facă (ca să nu se mai ascundă prin browsere) sau consideră imoral să vadă Dexter😀 pe sub mână.

În orice caz, profesorul meu de “Istoria muzicii” a cumpărat fiecare melodie şi fiecare partitură pe care ne-o prezintă la curs. Şi mai mult, ne invită să cumpărăm albumele artiştilor, nu să le “downloadăm free” muzica.

Da, zău că aş cumpăra albumele lor, dar faptul că sunt deja la liber pe Interet mă face să nu mă simt vinovată dacă le descarc la rându-mi. Apoi, mai este şi faza “cât costă?”.  Adevărul este că nu foarte mult, spre exemplu ultimul album MUSE – “The 2nd Law” este de vânzare pe Amazon cu aproape 12 dolari, vreo 42 de lei. Deloc scump, dar te demotivează Youtube-ul care-ţi este mereu la dispoziţie.

Ce ar fi şi ce s-ar întâmpla dacă s-ar închide Youtube? Nu ştiu, dar ar fi minunat dacă am fi plătiţi pentru timpul pe care-l petrecem cu el.

Apropo, cu cât credeţi că e plătit un student belgian pe lună?

Cu 1700 euro pe lună şi lucrează part-time!

Cât primeşte un student finlandez care lucrează full-time în timpul vacanţei?

3500 de euro pe lună.

 

Dragi părinţi,

dragi prieteni,

îmi pare rău, dar am să emigrez.

 

4 Responses to ““Este ilegal!””

  1. ancabalaban Says:

    Trebuia sa scrii si cum este platit un student in Romania… 🙂

  2. […] spuneti Ioana, Dan, Elena, Petru, Diana, Pavel, Oana si […]


Leave a Reply

