Pauză de gânduri

Nous vivrons à la campagne February 15, 2013

Filed under: Cu sau Fără Rost — elenabejinariu @ 8:10 pm
Tags: , , ,

Mi s-a spus că atât timp cât sunt pe teritoriul României trebuie să renunţ la ifosele occidentale.  Însă mi se pare imposibil să fiu singura căreia îi repugnă situaţia ţării în care s-a născut şi, din păcate, trăiește.

Spuneam pe 1 decembrie că nu sunt un bun patriot. Nici nu voi fi. Ceea ce mă lasă mască e faptul că oamenii par împăcaţi cu ideea de a locui într-o ţară ca la ţară. Să nu se uite nimeni chiorîş, şi în Bucureşti tot ca la ţară e. În fapt, imaginea pe care cei din Vest o au despre România este că “nous vivrons à la campagne” şi că suntem ai dracului de mulţi ţigani cu ai dracului de mulţi câini.

Şi pentru că trăim la ţară, nu avem supermarketuri, nu avem televizor, nu avem cărți, nu avem biblioteci, nu avem mâncare frumos ambalată etc. Da, ăstea sunt ridicule, dar este și celaltă parte, adevărată. Nu avem toți apă curentă, veceul e în fundul curţii, trăim în case din chirpici – ”vai de drăguț!”o să spună ecologiştii –  şi bineînţeles şoselele noastre sunt nişte drumuri de ţară în care te afunzi în noroi până-n glezne.

Recunosc, cea mai mare problemă a mea o reprezintă nămolul. Da, glodul acela destul de tare încât să te înşele şi să te facă să treci prin el, ca să te înglodezi şi să nu mai ştii pe unde să ieşi. Tina aceea pe care o găsești în primii trei metri de la ușa blocului. Mocioarca ce ți se lipește de pantofi și de care nu mai scapi, nici măcar pe trotuar. Pahna dezgustătoare pe care încerci să o alungi cu șervețele umede, frumos mirositoare. Și nu ultimul, mâlul de pe talpă care te face să roșești la Teatru. Pentru toate acestea nu am de gând să renunț la aroganțele-mi vestice.

Eu nu vreau să trăiesc în mocirlă toată viața. Nu vreau să nu știu pe unde să calc ca să nu mă înnămolesc. Nu îmi doresc să viețuiesc ca la țară, pentru că se poate trăi foarte bine în altă parte. Și dacă locul acesta nu îmi poate oferi ceea ce îmi doresc, cu siguranță voi găsi un altul care să o facă.

 

Leave a Reply

