Pauză de gânduri

Nu am net, dar pot să vă scriu. March 1, 2013

fotoAcum doi ani am participat la un experiment. O săptămână în munți, fără semnal la telefon și fără Internet. O dată am uitat să plătesc factura la rds și mi-au tăiat netul, a fost crimă și pedeapsă. În fișa de observații și reclamații a căminului C11 este scris: ”Nu avem internet seara. Rezolvați problema!” La Universitatea din Liège, aveam wifi gratuit, iar lipsa lui dintr-un colț mai îndepărtat de clădire era destul de criticată de studenți.

Și ajung la ceea ce mi se pare o aberație: să întrebi pe net ce să faci dacă nu ai net. Păi, dacă nu ai net, cum poți să postezi ceva pe internet?  Exemplul următor este grăitor: „Salutări membrilor acestui forum!
De câteva zile am o problemă foarte gravă cu Internetul.
Nu mai merge absolut deloc, nicio pagină nu se încarcă, nici mess-ul…nimic…

Să ne închipuim că nu am mai avea, cum mințea cel de mai sus, ABSOLUT DELOC internet. În ceea ce mă privește m-aș duce la bibliotecă să caut acolo informațiile de care aș avea nevoie. Dar, nu aș putea primi cărțile pentru că ar trebui să le caut cota în catalogul online. Bine, merg în librării și îmi cumpăr de acolo cele trebuincioase, deși este mult mai simplu să le adaug în coșul de pe elefant.ro.

Fără Facebook m-aș descurca, atât timp cât nimic important (și nu mă refer la poze tâmpite cu 1/8 Martie și jocuri) nu se postează/afișează. Mai grav ar fi că nu aș putea să comunic atât de rapid și sigur cu prietenii mei. În condițiile în care o scrisoare din România ajunge în Franța, prin Poșta Română, în cel mai bun caz în cinci zile, uneori chiar și în două săptămâni.

foto1Nu este sigur, știe mai multe decât știm noi, despre noi, ne oferă numeroase porcării, însă ne face viața mai ușoară și este de neînchipuit să nu poți avea acces la internet, având în vedere ceea ce se profilează: web 3.0. Ca să fim pregătiți pentru atunci, iată un articol despre viitorul posibil, extrem de „comestibil”.

“Aşadar, specialiştii în comunicarea online consideră că adevărata trecere a internetului şi a comunicării se va face atunci când web-ul (ca “maşinărie” programată) “va învăţa în permanenţă ce place şi ce nu fiecărui utilizator. Site-urile vor face un profiling permanent si vor afişa fiecărui utilizator informaţiile pe care acesta se aşteaptă să le vadă”. Acest lucru înseamnă că revoluţia Web 3.0 va consta în selectarea informaţiilor de către “maşinărie” conform tendinţelor comportamentale ale consumatorului de informaţie. Noua etapă de evoluţie va reprezenta trecerea de la faza de comunicare bidirecţională între advertiser/jurnalist/comunicator şi utilizator la faza în care utilizatorii (consumatorii) au spus ce au avut de spus despre ei şi preferinţele lor (în toată era web 2.0 / Social Meda), iar advertiserii şi jurnaliştii vor oferi exact informaţiile, produsele şi serviciile pe care consumatorii le aşteaptă şi mai ales aşa cum le aşteaptă.

Dacă e să rezumăm tot ceea ce am spus până acum, Web 3.0 va putea fi supranumit şi “Internetul ştie deja ce vrea clientul”.”

Surse: EJO, forum, foto, foto1.

 

Leave a Reply

