Pauză de gânduri

RIUF 2013 și agentul IS01184 March 21, 2013

Am ieșit destul de dezamăgită anul acesta de la RIUF 2013 Iași. O să vă spun și de ce.RIUF_2013

În primul rând, mai toate universitățile, atât românești, cât și internaționale și-au expus ofertele pentru studii de licență și au prezentat foarte puține mastere. Însăși International Business Academy Denmark, de care era interesată, nu a avut nicio broșură pentru master. Dar am aflat că deși învățământul este gratuit, faptul că aceasta lucrează în colaborare cu London South Bank University o transformă în „cu taxă”.

În al doilea rând, universitășile străine au fost slab reprezentate, era un singur om la University of Greenwich (London). Acesta era efectiv depășit de numărul tinerilor ce i-au vizitat standul. Totuși această instituție are două programe de master tare drăguțe: Strategic Marketing Communications (Dual Award), MA și Cinematography and Post Production. În ceea ce privește taxele, cel mai ieftin este un master de cercetare in psihologie, cu numai 5.500 de lire, aproape 35.441 de lei.

Apoi, față de anii trecuți, astăzi am primit foarte multe materiale publicitare – de la un spital privat cu A… și de la o bancă cu B…(post) – pe care le-am lăsat pe masa de la ieșire. În rest, nu mi-am îngrămădit mâinile cu mai mult de 3 foi. Una despre procedura de înscriere pentru Bursele Fulbright, una despre masterele de la Universitatea Malmö și ultima despre calendarul înscrierilor și susținerii testelor  IELTS și a examenelor Cambridge de limba engleză, de la British Council, Iași.

Până la urmă cea mai simplă, eficientă și gratuită modalitate de a afla informații despre studii masterale în străinătate este Internetul. Am găsit astfel aceste mastere, plătite, de la Universitatea din Bristol (Marea Britanie):

Pe scurt, ce nu mi-a plăcut la RIUF Iasi 2013 a fost lipsa ofertei de programe masterale și slaba organizare, chiar dacă m-au codat cu IS01184. Poate anul viitor vor face și o înscriere pe ore. Să nu mai meargă potopul între 12-14, ci să îi împrăștie în tot intervalul orar 10-18.

 

Leave a Reply

