Pauză de gânduri

Din jurnalul anului 2018 May 21, 2013

Filed under: Tehnici Mediatice — elenabejinariu @ 9:49 am
Tags: , ,

Astăzi mi-au dat voie să beau apă. Am găsit o oază, undeva la 10 kilometri de sat. Deși nu mi-au dat voie să merg cu ei, pentru că femeile stau acasă cu copiii și fac de mâncare, m-am folosit de camera de filmat și le-am zis că eu vreau să înregistrez asta. Nu aș fi crezut niciodată că poate să-ți fie atât de dor de apă, după ce trei săptămâni am băut doar „saroi”, lapte cu sânge.

Să fii albă într-un trib de masai, și să te lase să locuiești cu ei, nu e cel mai ușor și mai plăcut lucru din lume. În primele zile a fost fascinația aparatului, căci femeilor le place să apară în poze și să fie filmate. Însă, bărbații și bătrânii nu mă privesc cu multă înțelegere, dar asta nu o să mă oprească să merg cu ei după-amiază să furăm vitele celor de peste munte. După aceea, vom urca să-i ducem o ofrandă zeului „Ngai”, zeul ploilor, care își are tronul pe Muntele Kilimanjaro.

Știu că o să fim plecați 5-6 zile, mai am zece acumulatori, și voi mai sta 2 luni. Mai pot filma încă 26 de minute și 34 de secunde cu vechile baterii. Timp suficient pentru furt, pentru sacrificarea vitelor și pentru începutul urcușului. Voi mai lua cu mine două baterii de rezervă.

În colibă locuiesc cu o fată ce a fost promisă unui bătrân care are alte trei femei și 27 de vite. Este fericită că soțul ei este bogat. Mă întreb ce părere ar avea despre un fermier? Toți venim aici să vedem și să le arătăm celorlalți cum trăiesc cei din tribul masai, în sudul Kenyei, dar foarte puțini i-au luat și i-au dus în Europa, să vadă și ei cum trăim noi. Oare ar mai vrea să se întoarcă?

Aș fi făcut 27 de ani, dar aici timpul nu se scurge în ani, se scurge în ceremonii. Iar eu nu mă încadrez niciuneia.

 

Leave a Reply

