Pauză de gânduri

Bomboane de Crăciun December 18, 2015

Filed under: Cu sau Fără Rost — elenabejinariu @ 5:35 pm
Tags: , , , , , ,

Vă plac bomboanele, nu-i așa? Mai ales cele pe gratis, nu?

Și mie îmi plac bomboanele, cu toate astea plătesc pentru ele. Așa că o să vă spun trei povestioare, ambele petrecute în Auchan-ul de la Palas.

Prima are ca protagoniști un grup de vreo 4-6 țigănași, cea mai mare de vreo 9 ani, restul mai mici până la vreo 4 ani. Eram la raionul cu arahide și bomboane de ciocolată vrac. Țigănașii luaseră niște alune, în jur de vreo 300 de grame. Cea mare s-a dus să le cântărească. Pentru ceilalți, asta urma să fie prima lor lecție despre cum să furi la cântar. Nu aveau cum să înțeleagă de la început de ce fata ține punga ridicată deasupra cântarului. Îi spuneau: ”lasă, fă, mâna gios!”. Chitanța a ieșit cu 0. 58 de lei pentru 300 de grame de alune, a câte 1,2 lei suta de grame. Răspunsul ei a fost: ”Da di ci sî chiu proastî, wăi?”. Ceilalți râdeau și chicoteau în drum spre casă. Prima lor lecție, totuși…

12386518_1106812139353368_397310478_n.jpg

A doua întâmplare a avut loc la raionul cu bomboane de pom și acestea vrac. Multe sortimente, multe culori, 1 leu suta de grame, chiar 0.80 bomboanele simple (alea care nu au arome, deci ar trebui să fie mai sănătoase…). În jurul bomboanelor erau în jur de 10-12 oameni, femei și bărbați deopotrivă. Încă de cum m-am apropiat am văzut o femeie care dădea sfaturi că alea în învelitoare albastră sunt mai bune. Mi-am luat o pungă și mi-am pus câte 4 din fiecare culoare, încercând să nu îmi iau țeapă cu bomboane fără de bomboane, sau bomboane mâncate pe jumătate și aruncate.

Femeia continua să scormonească printre bomboanele albastre, de parcă s-ar fi terminat un sortiment și murea dacă avea o singură bomboană lipsă. Cu toate astea, nu avea decât o pungă din aia subțire, făcută ferfeniță în mâini. M-am dus la alt sortiment, timp în care ea a găsit minunea (o bomboană cu învelitoare verde). A desfăcut-o, a aruncat învelitoarea peste celelalte bomboane și a rupt-o în mâini. A mirosit-o și a băgat-o liniștită în gură. Apoi și-a aruncat punga ferfenițată în coșul de cumpărături și a plecat spre fructe.

totuși… la același raion cu bomboane au ajuns niște țigani de aceeași vârstă cu femeia de mai sus. S-au întrebat unii pe alții cât costă, au pus mâna pe ele ca să le verifice, după care le-au pus înapoi și au plecat zicând că nu le trebuie lor bomboane.

Că bune mai sunt bomboanele de Crăciun…

Diabet fericit, zic.

 

Leave a Reply

